10 zasad zdrowej diety

23 maja, 2024

Dążysz do poprawy nawyków żywieniowych i lepszego samopoczucia, a może marzysz o utracie zbędnych kilogramów? Bez względu na Twój cel, istnieje kilka uniwersalnych zasad dotyczących zdrowego odżywiania, które warto wdrożyć do swojej codziennej rutyny. Pomogą Ci one szybciej osiągnąć wymarzone rezultaty, a także zapewnią lepsze zdrowie i energię na co dzień. Poznaj nasz 10 zasad zdrowej diety.

Jakie korzyści daje zdrowe odżywianie?

Nasze zdrowie i to, jak na co dzień się czujemy, w dużym stopniu zależy od sposobu odżywiania. Dobrej jakości produkty, takie jak np. warzywa, owoce, kasze, zdrowe tłuszcze, ryby czy strączki dostarczają nam niezbędnych witamin i składników mineralnych, które wspierają pracę wszystkich układów naszego organizmu i chronią przed rozwojem chorób cywilizacyjnych. W Minucie Osiem doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego w naszych posiłkach znajdziesz tylko te produkty, które są prozdrowotne i bogate odżywczo. Z drugiej strony żywność o wysokim stopniu przetworzenia, zawierająca cukier, tłuszcze nasycone, tłuszcze trans, nadmiar soli czy szkodliwe dodatki do żywności to prosta droga do wystąpienia otyłości, cukrzycy typu II, miażdżycy, chorób układu krążenia, nerwowego i pokarmowego. Ta żywność powinna na stałe zniknąć z naszej diety.

Najważniejsze zasady zdrowej diety

Jeśli chcesz poprawić zdrowie i zadbać o swój sposób odżywiania, wprowadź do swojego życia poniższe zasady:

  1. Traktuj warzywa jako podstawę diety.  W ciągu dnia zjadaj min. 400 g warzyw. Dodawaj je do każdego posiłku.
  2. Zwiększ ilość błonnika. Zapewnia uczucie sytości, reguluje poziom cukru we krwi, a także chroni przed wystąpieniem groźnych chorób jelit. Błonnik znajdziesz w kaszach, owocach, warzywach, strączkach, czy wyrobach z mąki pełnoziarnistej.
  3. Jedz różnorodne produkty. Im bardziej urozmaicona dieta, tym bogatsza w cenne składniki odżywcze.
  4. Pij ok. 2 l płynów dziennie. Poza wodą sięgaj też po napary ziołowe, herbatę, kawę czy zupy.
  5. Pamiętaj o regularności posiłków. Jedz regularnie od 3 do 5 posiłków dziennie, aby utrzymać stały poziom energii i zapobiec napadom głodu.
  6. Zadbaj o sytość posiłków. Dzięki temu unikniesz podjadaniu i utrzymasz zdrową masę ciała.
  7. Nie bój się tłuszczów. W posiłkach uwzględniaj tłuszcze roślinne, orzechy, awokado, pestki nasiona, czy ryby. Mają one właściwości przeciwzapalne i wspierają układ nerwowy.
  8. Zachowaj umiar. Nawet najzdrowsze produkty spożywane w nadmiarze sprzyjają tyciu.
  9. Ogranicz sól i cukier. Składniki te powinny być okazjonalnym dodatkiem do Twojej diety.
  10. Wyeliminuj żywność przetworzoną i alkohol. Produkty typu fast-foody, słodycze, słone przekąski, a także alkohol działają prozapalnie i wpływają na wystąpienie chorób cywilizacyjnych.

Czy zdrowe odżywianie jest trudne?

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Dla osób, które mają wypracowane zdrowe nawyki żywieniowe, bazowanie na wartościowych produktach spożywczych przychodzi im o wiele łatwiej. Niestety w naszym społeczeństwie jest spore grono osób, dla których utrzymanie zdrowej diety jest trudne do zrealizowania m.in. ze względu na złe wzorce żywieniowe, problemy emocjonalne, brak czasu czy po prostu niewiedzę. Wobec tego pierwszym krokiem do poprawy zdrowia mogą być gotowe posiłki od Minuty Osiem, które zawierają kompozycję wszystkich niezbędnych makro i mikro- składników. Udowadniamy, że zdrowe odżywianie nie musi być skomplikowane, ani monotonne. Oferujemy szeroki wybór zbilansowanych i smacznych posiłków z ponad 12 pakietów każdego dnia, których menu zadowoli nawet najbardziej wymagających smakoszy.

0 0 głosów
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze